خواص ضد دیابتی عوامل موثر در خون در طول رژیم غذایی

7 ژانویه 2016-تحقیقات جدید نشان داد عوامل تولید شده در خون موش هایی که تحت رژیم با محدودیت کالری پرورش داده شده اند، می تواند میتوکندریها را(محل تولید انرژی سلول) در سلول های تولید کننده انسولین، تغییر دهد.این تغییرات تاثیر مثبتی را بر ترشح انسولین در تحریک به وجود قند بوجود می آورد و سلول ها را در برابر سمیت اسید چرب و گلوکز محافظت می کند.

این یافته ها نشان می دهد که میتوکندری سلولهای تولید کننده انسولین، ممکن است با سیگنالهای مستقلی از مقدار سوخت بدن تغییر یابند که ممکن است یک هدف درمانی مفید برای دیابت نوع 2 باشد.

علاوه بر این، شناسایی این عوامل خونی ممکن است راه را برای ابداع مداخلات هدفمند بیشترعلیه این بیماری باز کند.

دکترOrian Shirihai، همکار نویسنده ی این مطالعه به مجله FEBSگفت: یافته های ما از این مفهوم که تاثیر رژیم غذایی بر روی سلول های ترشح کننده ی انسولین توسط سیگنال هایی - نه مواد مغذی واسطه و متابولیت ها - از طریق خون به این سلولها می رسد، حمایت می کند. این سیگنالها ممکن است در جای دیگری در ارگانهای دیگر مانند بافت چربی، کبد، مغز و یا حتی سلول های ایمنی تولید شوند.

او می افزاید: یافته های ما همچنین نشان می دهد که حداقل بخشی از اثرات مفید کاهش مصرف کالری به ظاهر از طریق یک سیگنال محافظ به جای از بین بردن یک واسطه یمضر ایجاد می شود. این مطالعه یک سیستم آزمایشی را شرح می دهد که از طریق آن چنین سیگنالهایی می تواند شناسایی و مشخصات آنها رمز گشایی گردد، با این امید که در آینده این تاثیرات را بتوان با استفاده از یک ترکیب کوچک تقلید کرد.

منبع:

http://www.medicalnewstoday.com/releases/304788.php